Ce sa faci daca ai mancat prea mult de Craciun: Ghidul complet de supravietuire

Masa de Craciun - Ce sa faci daca ai mancat prea mult de Craciun

Vine Craciunul! Cadouri, brad impodobit, familie, salata de beouf, piftie, oua umplute, sarmale, friptura de porc, tuica, cozonac, si lista poate continua. Nu poti sa nu gusti macar un pic din fiecare, ca doar nu vrei sa se supere mama ca nu mananci, dupa cat s-a chinuit sa iti faca mancare (nu o faci pentru ca ti-e pofta si ai manca totul de pe masa, nuuuu). Insa ce te faci cand stomacul incepe sa “urle”, si parca simti cum te cearta “Iarasi ai mancat prea mult”? Pai, poti incerca unul dintre trucurile de mai jos pentru a scapa de durerile de stomac si, cine stie, poate sa mai faci loc pentru inca ceva (desi nu este recomandat).

Inainte de masa

  • Dormi bine cu o noapte inainte – Incearca sa dormi minim 7 ore inainte de ziua de Craciun. Oamenii obositi mananca deobicei mai mult cu 300 calorii si au tendinta de a alege mancaruri mai grase.
  • Nu sari peste micul dejun. Iti va mai taia din pofta si te va impiedica sa mananci prea mult la pranz.

In timpul mesei

  • Ai grija langa cine stai– Nici nu iti dai seama cat de mult te influenteaza persoanele din jur, iar acest aspect se aplica si la obiceiurile de masa. Iti sugerez sa stai langa o persoana care mananca mai multe legume, sau daca nu exista asa ceva la masa, macar langa un om care mananca foarte lent si ii ia o vesnicie sa termine farfuria. Cine stie, poate te iei dupa ei si reusesti sa mananci mai putin,
  • Alege si legume – Stiu, probabil ca nici nu exista asa ceva in meniul vostru de Craciun, dar macar la primul fel, la racituri, roag-o pe mama sau bunica ta iti dea niste rosii si castraveti. Nu doar ca vei include in meniu alimente sanatoase, care iti vor face bine, ci si te vor ajuta sa scapi un pic de vina pe care cu siguranta o vei avea dupa masa copioasa.
  • Foloseste farfurii mai mici – Daca pe meniu exista 2-3 feluri de mancare, pastreaza prima farfurie, cea de antreuri, si pentru restul. Clar o sa mananci mai putin din fiecare.
  • Bea apa – Apa te va ajuta foarte mult. Bauta inainte, iti va mai taia din pofta de mancare. In timpul mesei, mici inghitituri te vor ajuta la digestie, iar intre mese si pahare de bautari alcoolice, te vor mentine hidratat si departe de gustarile de pe masa.
  • Concentreaza-te pe mancarea din farfurie si savureaz-o – Mesteca bine fiecare bucata si savureaza gustul, mirosul, textura fiecarui aliment, si crede-ma, te vei satura mai repede. In caz contrar, daca esti atenta doar la conversatie sau televizor, nici nu o sa iti dai seama cand ai terminat doua farfurii pline ochi de friptura cu cartofi la cuptor si muraturi.
  • Totul in moderatie – Hey, pana la urma, odata pe an este Craciunul si sunt total de acord sa mananci tot ce ai pofta si e gustos (eu cu siguranta o voi face). Insa, un cuvant te-as ruga sa tii minte: MODERATIE. Cum faci asta? Pai, sa zicem ca, desi vrei o farfurie intreaba de piftie, vei lua doar jumatate, si restul o poti manca mai pe seara sau maine dimineata. Pare greu, dar e realizabil, o poti face, am incredere in tine!

Dupa masa

  • Menta sau mentolat. Este cunoscut faptul ca menta ajuta la digestia, asa ca poti cere gazdelor (sau iti poti prepara singura) un ceai de menta. Daca nu esti genul, incearca o pastila sau bomboana mentolata. Desi incerc pe cat posibil sa NU recomand pastile sau orice fel de supliment, o sa fac o exceptie acum, de dragul stomacului tau. Eu, cand mananc prea mult, iau dupa masa o mini tableta Dills Digestive Mints* (este strict o recomandare bazata pe simptomele corpului meu si ce m-a ajutat pe mine. Va rog sa consultati un doctor inainte de a consuma produsul). Mint-urile contin multe uleiuri esentiale, sunt mentolate si ma scapa de senzatia de stomac plin sau dureros. Se gasesc mai rar, dar merita (incercati Farmacia Tei, sau farmaciile cu stoc divers de medicamente)
  • Mergi la o plimbare – Dupa ce ai terminat masa, stai cateva minute si apoi mergi la o plimbare prin cartier sau parc. Iti va stimula digestia si iti va usura durerile de stomac.
  • Seara si a doua zi incearca sa mananci mai putin si mai sanatos- mai multa ciorba, mai multe legume (rosii, castraveti, salata), si nu la fel de multa salata de beouf (da, imi place mult de tot aceasta salata) si carne prajita.
  • A doua zi, incepe cu apa calduta cu lamaie– Face minuni pentru sistemul tau digestiv si imbunatateste si sistemul imunitar, eliminand in acelasi timp toxinele din corp.

 

Asadar, ca o mica recapitulare: mananca tot ce iti doresti, dar in moderatie. Hidrateaza-te (cu apa) si incearca sa faci un pic de miscare dupa masa. Si cel mai important: bucura-te de sarbatori! Craciun fericit tuturor!

Etichete: , ,

Related Posts

by
Previous Post Next Post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 share